Toto je nová Kia Sportage (takmer)

Na Slovensku vyrábaný model Kia Sportage onedlho čaká facelift. V južnej Kórei sa však už predstavila a takmer identická bude aj u nás.

Hneď na úvod treba povedať, že kórejská verzia na fotografiách je voči tej našej predĺžená o 14,5 centimetra, no to je jediný rozdiel. Dizajn prednej aj zadnej časti sa odlišuje iba v detailoch, takže to, čo tu vidíte na fotografiách uvidíme o pár dní aj v realite na fotografiách EU verzie. Tá sa aj naďalej bude vyrábať v Trnave. Dizajnéri zmenili Vpredu svetlomety a nárazník, vzor masky chladiča bude odrážať úroveň vybavenia. Podobnosť s faceliftom v štýle väčšieho modelu Sorento je nápadná, Sportage však nestratí svoju identitu. Zozadu je zoznam odlišností ešte kratší, zadné svetlomety dizajnéri nemenili, iba nárazník. Aktualizácie exteriéru zahŕňajú dve nové voliteľné lakovanie – šedú Wolk Grey a modrú Heritage Blue. Nesmieme zabudnúť ani na nové 19-palcové kolesá.

Interiér príjemne prekvapí. Aktualizácia informačno-zábavného systému je povinnou jazdou každého faceliftu a tak nemohla chýbať ani tu: 12,3-palcovú zakrivenú obrazovku sprevádza rovnako veľká digitálna prístrojový panel. Dizajnéri navyše kompletne prepracovali mriežky ventilácie a nainštalovali efektnejšie náladové osvetlenie a nový volant. Ten našťastie nestratí klasické tlačidlá. K dispozícii je aj nový systém head-up displeja, ktorý dopĺňa rozšírená realita v rámci navigácie.  Bohužiaľ, po novom kamera namontovaná na volante neustále sleduje, či má vodič oči na ceste. V zásade to znamená neustále pípanie. Hoci palubnej doske dominuje obrazovka infotainmentu, na stredovej konzole je stále dostatok fyzických tlačidiel. Stredová konzola však pôsobí čistejším dojmom a Kia sa rozlúčila aj s klavírnym lakovaním, čo je celkom pozitívne. Po novom je k dispozícii je dokonca aj čítačka odtlačkov prstov!

Okrem zmien na dizajne prinesie aj zopár nových funkcií. Jednou z nich je režim Baby & Toddler, ktorý je navrhnutý tak, aby spríjemnil cestu najmenším deťom vďaka plynulejšej akcelerácii. Ako to bude fungovať v realite, neviem, treba však poznamenať, že na možnú prítomnosť potomka na zadných sedadlách upozorňuje Kia Sportage ako aj iné modelu už aj teraz.

O výrazných technických zmenách nemôžeme hovoriť. Jedinou zásadnou novinkou je, že okrem 1,6-litrového turbobenzínového motora je namiesto sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky k dispozícii len osemstupňový automat.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Test: Mitsubishi ASX 1,3 DI-T Mild Hybrid INSTYLE: Tajný agent

10 najkrajších Citroënov: Od Traction Avant až po DS3