
Motor
Testovali sme verziu s klasickým atmosférickým štvorvalcom s objemom 1,5-litra s technológiou iVTEC a maximálnym výkonom 96 kW (130 koní). Absenciu turba prezrádza aj maximálny krútiaci moment s hodnotou 155 Nm, Situáciu však zachraňuje manuálna 6-stupňová prevodovka s presnými a hlavne krátkymi dráhami preradenia. Nutné podradenia aj o dva stupne nižšie pred predbiehaním tak nebude problémom, skôr príjemnou zábavkou pre každého nepriateľa turba. V prípade, že ste si už na turbomotory zvykli, uznáte, že krútiak tomuto motoru chýba. Nie je to prekážka, skôr konštatovanie. Navyše Honda má v ponuke aj silnejší agregát s identickým objemom a turbodúchadlom. No v meste vám “atmosféra” vadiť nebude. Tam je všetko príjemné, rovnomerné a tak trocha aj športové. Hoci tento prívlastok sa týka posledných dvetisíc otáčok pred limitom maximálnych otáčok.
Naopak, ak jazdíte pokojne, priemerná spotreba nepresiahne 7 litrov benzínu na 100 kilometrov. Veľa? Nie, tak akurát a pozitívnou správou pre budúcich majiteľov je, že turbodúchadlo nemusíte servisovať. Nikdy. Jednou vetou: Klasický motor pre tých, čo nemajú radi turbomotory.