Diesel
Dnes už mnohí zlomili palicu nad naftovými motormi, no nemyslím si že by sme mali naftu hádzať do žita. Skôr naopak, dvojlitrový naftový štvorvalec sa k uvoľnenému charakteru auta hodí viac ako ktorýkoľvek iný motor. Je dostatočne potentný, maximálny výkon 130 kW (177 k) je vskutku dostatočný, ešte viac oceníte maximálny krútiaci moment – rovných 400 Nm. Ten je k dispozícii od 2 000 otáčok za minútu a na jazde to cítiť. Spolupráca s osemstupňovou automatickou prevodovkou je príkladná a výsledok je opäť komfortný prejav jazdy. Ak mu podľahnete úplne, tak nemáte problém dosiahnuť aj výrobcom avizovanú úroveň spotreby, my sme počas testu dosiahli pri priemernej rýchlosti 70 km/h (čo je vysoký nadpriemer) celkovú spotrebu na úrovni 6,3 litra nafty na 100 kilometrov, čo je pri súčasných cenách skutočne zaujímavá hodnota. Veľa? Nie naopak, podliezť hranicu šiestich litrov nebude problém a eko-špecialisti dosiahnu ešte menej. Podiel na spotrebe mal aj podvozok. Navonok komfortný, no bez problémov zvládne aj športovú jazdu, ak chcete prevodovku aj motor viete prepnúť do ostrejšieho režimu. Takže opäť plusové body pre C5 Aircross.