Francúzi sú iní. A presne podľa toho konštruujú aj svoje automobily. SUV od Citroënu tento postoj iba potvrdzuje. Pointa auta je totiž v ostrom protiklade s konkurenciou. A to je presne tá výhoda, ktorú C5 Aircross poskytuje. Toto je päť bodov, ktorí som si pri teste tohto modelu všimol.
Komfort
Áno, komfort je presne tá črta, ktorá tento model charakterizuje asi najviac. A ja to chápem, čo iné by ste hľadali za volantom SUV. Presne na to písmenko „S“ sa vo Francúzsku vykašľali a namiesto toho tam dali „C“ ako Comfort. Kým iní sa sústredia na jazdné vlastnosti a silou mocou dokazujú, že ich SUV si to pokojne rozdá aj s rýchlymi hatchbackmi, tak Citroën vie, že vyššiu pozíciu sedenia treba kombinovať s pohodlím. Hydraulické dorazy síce prebrali z rely špeciálov Löeba a Ogiera, no ich úlohou je spríjemniť pobyt na ceste. Za volantom C5 Aircrossu si kvalitu našich ciest ani nevšimnete a to je presne to, čo osobne od SUV očakávam. Ani riadenie nie je nastavené tak priamo ako u niektorých konkurentov, ktorí si myslia, že vodiči SUV triafajú ideálnu líniu v zákrute. Namiesto toho je však výsledkom nervózny prejav riadenia mnohých kvázi športových SUV. Tu vám nervozita nehrozí. Ani na podvozku, ani za volantom.