Jazda
BMW bolo vždy etalónom športových jazdných vlastností a najmä v kategórii sedanov nižšej strednej triedy sa mnohí snažili kopírovať BMW radu 3, v tomto prípade sa BMW radu 5 snaží kopírovať komfortom práve Mercedes-Benz triedy E a udeliť jej komfort, aký ľudia po 50-ke od svojho auta žiadajú. V tomto smere sa však mníchovskej automobilke darí dosiahnuť želanú úroveň komfortu bez újmy na športových jazdných vlastnostiach.
Tie sú presne v strede medzi komfortom a športom. Adaptívny podvozok dokáže mať dve tváre, v režime Sport funguje na perfektnom asfalte tak ako má, v našich končinách a na hrboľatých cestách oceníte najmä komfortné nastavenie podvozka, ktoré eliminuje väčšinu nerovností. A samozrejme dodám aj to, že v prípade, že si chcete na zasneženej vozovke zajazdiť bokom, bez problémov môžete, na stredovej konzole stále nájdete tlačidlo deaktivácie stabilizačného systému, ktorý vám udelí skutočnú voľnosť.
Na druhej strane pri ostrej jazde už pocítite skutočnú hmotnosť auta, ktorá je pohotovostnom režime na úrovni dvoch ton. Ale to k reprezentatívnej limuzíne patrí, hoci legendárna E39 mala o vyše 300 kilogramov menej. Ale opakujem tento fakt si uvedomíte až v prípade, že ste vysoko prekročili povolené limity na našich cestách.