Slovák vyrába v Nemecku krásne retro modely Porsche s modernou technikou!

Pointa je vzadu. Prepracovaný, vzduchom chladný šesťvalec s objemom 3,8 litra má vnútornosti z motora modelu 997 GT3. Znamená to kovaný kľukový hriadeľ, titánové ojnice, väčšie ventily a titánové struny. Prepracované je aj nasávacie potrubie, takže výsledkom je maximálny výkon na úrovni 340 koní. Na prvý pohľad málo, vzhľadom na pohotovostnú hmotnosť 1 178 kilogramov viac ako dosť. Dynamika tohto auta je pôsobivá, ale nie až taká podstatná ako zážitok. Radím jednotku, vyrážam, preraďujem na dvojku tak ľahko, ako ani v dnešných autách nie. Trojka, štvorka, a tak ďalej. Či skôr naopak, pribrzdím a podraďujem, lebo čistota preradenia je návyková. Ručička tachometra letí nahor, ja sa usmievam, Peter sa možno bojí, akurát to nedáva najavo. Pocity neviem správne opísať: Podľa mňa je to mechanická dokonalosť, precíznosť aj vzrušenie, ktoré vám dnešné auto jednoducho neponúka, alebo za tento zážitok musíte zaplatiť státisíce eur. Nečudujem sa, že jednotlivé modely upravené Petrom Vazalom nájdete v Nemecku, v Česku, v emirátoch alebo v USA. Nad tvrdohlavosťou i húževnatosťou Petra Vazala dvíham klobúk. A, samozrejme, cestu za volant Lightspeedu Classic si budem hľadať znova.

Foto: Tomáš Kelement -PRESSCARS

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Niektoré filmy by bez áut neboli ani zďaleka také úspešné

Unikátny Mercedes 190 EVO II je na predaj