TEST: Renault Megane TCe 160 R.S.Line: Osviežujúca klasika

Pohon
Označenie TCe 160 prezrádza momentálne najlepší motor v kategórii malých turbo-štvorvalcov, ktorý Renault vyvinul spolu s koncernom Daimler, takže ho nájdete nielen pod kapotou modelov Renault, Mercedes-Benz, Nissan, ale aj pod kapotou modelov Dacia a v blízkej budúcnosti možno aj Mitsubishi.
S maximálnym výkonom 116 kW (158 k) poskytuje dostatok výkonu na športovú jazdu a maximálny krútiaci moment 260 Nm pri 1 750 ot./min. sa postará o bezproblémovú jazdu v meste nízkych otáčkach, ktorá šetrí palivo. A nie je to len teória. V zimných podmienkach a v mestkej premávke sme dosiahli priemernú spotrebu 6,8 l/100 kilometrov. V lete si môžete odrátať pokojne aj liter a pol. Z ekonomického hľadiska tak dáva tento agregát zmysel.

Dynamika je takisto veľmi zaujímavá. Motor má dostatok sily na to, aby vás dokázal z dynamického hľadiska potešiť. Zrýchlenie z 0-100 km/h za rovných 9 sekúnd pôsobí v realite oveľa dynamickejšie a okrem toho maximálna rýchlosť 205 km/h je presne to, čo už onedlho chce Renault zakázať a obmedziť maximálne rýchlosti svojich modelov na 160 km/h. Lebo ak elektromobily nejazdia rýchlejšie, tak nebudú ani bežné spaľovacie modely.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hyundai Kona N: Konečne tu!

Elektromobilita: Každý piaty majiteľ sa vracia k spaľovacím motorom