Ešte začiatkom prelomu tisícročia sa objavila v tunerských časopisoch Volga, ktorá doslova vyrazila dych. Bolo to nádherné kupé, navyše pod kapotou malo techniku BMW 850 CSi. Lepšia kombinácia vzniknúť ani nemohla.
Základom prestavby je už spomínané BMW, no nostalgické tvary si kupé „požičalo“ od Volgy GAZ 21. A tá bola značne inšpirovaná americkými krížnikmi ako Chevy Bel Air, Plymouth Savoy, či Ford Mainline. Samozrejme, čo sa týka konštrukcie musela byť Volga vzhľadom na stav ciest v Rusku, ako aj oveľa tuhšie zimy robustnejšia.
A vzhľadom na to, že v časoch socialistického Ruska, bežní občania zvyčajne nevlastnili automobil a Volga sa často prideľovala štátnym úradníkom, bol tento model symbolom luxusu. Napokon zopár kusov ich jazdilo aj u nás aj napriek tomu, že u nás bola zvyčajne využívaná Tatra. Aj napriek tomu pre Rusov mala „dvadsaťjednotka“ špeciálne miesto v srdciach. Čosi podobné ako pre mnohých z nás staré škodovky.
Preto netrvalo dlho a po zmene režimu sa našli špecializované firmy, ktoré staré Volgy upravovali a montovali do nich moderné motory zo západu. Ale najväčšou bombou bola Volga od formy a:level. Tá z Volgy 21 vytvorila nádherné dvojdverové kupé, ktoré by však malo adekvátny motor a samozrejme aj podvozok.
Aby to bolo možné, úprava pôvodného podvozku auta neprichádzala do úvahy, takže malý tím začínajúcich dizajnérov a inžinierov urobil na vtedajšiu dobu kontroverzné rozhodnutie. Použiť nemecké športové auto ako základ pre svoj projekt. Spomínaný model bol BMW 850CSi, verzia radu E31 vyvinutá divízou M, ktorej počiatky siahajú do nádherného predsériového prototypu M8 z roku 1991.
Podvozok 850CSi zbavený svojej štandardnej mníchovskej karosérie bol mierne prepracovaný, ale zachoval si aktívnu zadnú nápravu, vylepšený brzdový systém s plávajúcimi strmeňmi a veľkými ventilovanými kotúčmi ako aj hydraulické hrebeňové riadenie.
Zachovaná bola aj pohonná jednotka S70B56 skonštruovaná divíziou M, ktorá bola netradične kombinovaná so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Getrag 560G. Celohliníkový motor V12 s atmosférickým nasávaním, so zdvihovým objemom 5,6-litra, poskytol maximálny výkon na úrovni 276 kW (375 koní) a 550 Nm maximálny krútiaceho momentu. Inak povedané Volga si prilepšila o rovných 300 koní výkonu.
Spredu vyzerá takmer ako originálna M21 zo 60. rokov, no nedá sa nevšimnúť jej šírka ako aj oveľa nižší postoj. Tvorcovia dokonale zladili šasi BMW a plechy starej Volgy upravili tak aby získali konečný a pokojne môžeme napísať aj brutálny efekt. S pôvodným modelom V12 Coupe zdieľa iba svoje predné svetlá, smerovky a zadné svetlá. Zvyšok je umenie mladých ruských karosárov.
Interiér sa podarilo napasovať takisto absolútne famózne. Žiadna známka po amatérskom lícovaní, hardvér darcu 850CSi zapasoval aj vďaka tomu, že spodnú časť karosérie prakticky nemenili. Nasledovalo odstránenie plakiet BMW z volantu, nové čalúnenie ako aj volant, ktorý sa menil.
Auto bolo dokončené v roku 2001 a svoj verejný debut malo o niekoľko mesiacov neskôr na moskovskom medzinárodnom automobilovom salóne, kde bolo hlavnou atrakciou. Ruská verejnosť a automobilová tlač boli v úžase nad pretvorenou ikonou sovietskej éry, napriek jej nemeckým základom. A cena? Ruský objednávateľ za tento kus údajne zaplatil až 500 tisíc dolárov, čo bolo okolo roku 2003 šialená suma.