Honda – 1 466 630 kusov
Nepovedali by ste že? Okrem toho, že Honda CR-V patrí medzi globálne najpredávanejšie SUV, no aj napriek tomu tvoria z tohto čísla až 812 tisíc kusov práve úžitkové vozidlá.
Hyundai – 3 890 981 kusov
Kríza? Aká kríza? To si zrejme hovoria v centrále Hyundai. Kórejci dokázali zvýšiť celkové predaje o 3.9 percenta. Nárast zaznamenali najmä mimo svojho domáceho územia, na ktorom klesli o 7.7 percenta. Naopak zvyšok sveta rástol o 7 percent, takže pozitívny výsledok sa dostavil najmä vďaka predajom modelu Tucson a nebývalý záujem je aj o Ioniq.
Kia – 2 777 056 kusov
Ani Kia nezaostávala. Sesterská značka Hyundai sa postarala o nárast predaja o 6.5 percenta, samozrejme na číslach má najväčší podiel SUV Sportage. Tento rok plánuje Kia predať celosvetovo až 3.15 milióna áut. Držíme palce!
Lamborghini – 8 405 kusov
Opäť ideme z miliónov na tisíce, no aj napriek tomu ide o nárast. A opäť platí ťo, čo všade. Plusy má na svedomí SUV, v tomto prípade Urus, z ktorého sa predalo 5 021 kusov, druhý v rade je Huracán 2 586 kusov a tretí v rade je Aventador – 798 kusov.
Mercedes-Benz – 2 093 476 kusov
Tretí z nemeckého triumvirátu sa môže pochváliť miliónovými predajmi. Podobne ako BMW aj Mercedes prekročil hranicu 2 miliónov predaných kusov, no napriek tomu ho nepredbehol a skončil na pomyselnom druhom mieste v predaji. Na druhej strane, čo sa predaja elektrifikovaných automobilov, tak predal vyše 227 čisto, alebo čiastočne elektrifikovaných áut. Darilo sa aj nám novinkám, Trieda S zvýšila predaj o 40 percent, Maybach o vyše 50 percent, na čom má zásluhu najmä Čína, ktorá si mesačne zažiada 900 kusov. A rovnako stúpa aj predaj triedy G, či AMG, ktoré predalo 145 979 kusov.
Mini – 302 144 kusov
Nárast o 3.3 percentná znamená, že sa darilo, 20 percent všetkých verzií bolo elektrifikovaných a 10 percent z celkového predaja tvorilo elektrické Mini.
Nissan – ? kusov
V prípade väčšiny japonských automobiliek si na celkové výsledky musíme počkať na koniec marca, kedy sa uzavrie účtovný rok.