Hyundai Kona N má pohon predných kolies a to je fajn. Nestráca nič z agility, ani z dynamiky napokon z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,5 sekundy, čo je iba o jednu desatinu viac ako má i30N. Tajomstvo takmer identickej dynamiky je prosté. Hmotnostný rozdiel medzi i30 N a Kona N je iba 50 kilogramov a to je zároveň odpoveď na to, prečo sa konštruktéri ani nenamáhali adaptovať pohon všetkých štyroch kolies. „N-ko“ by bolo ťažšie a pomalšie. A pointou je zážitok, ak pustíte plyn, zadok bez problémov vybočí, takže pretáčavý „lift-off oversteer“, ako to nazýva úzka skupinka automobilových iluminátov, patrí do zoznamu prirodzených jazdných prejavov najsilnejšej Kony. Súčiniteľ zábavy je na identickej úrovni ako v prípade ostatných modelov N.