Aj keď povrchová úprava karosérie predstavuje iba niekoľko tisíc gramov z celkovej hmotnosti vozidla, zostáva jednou z najkomplikovanejších fáz výroby automobilov v súčasnosti. To vysvetľuje nadšenie spoločnosti Mazda pre farby, a z tohto dôvodu automobilka vynašla techniku Takuminuri, ktorej názov spája japonské výrazy pre „majstra remesla“ (Takumi) a „lakovanie (maľovanie)“ (Nuri). Inovatívny proces umožňuje spoločnosti Mazda hromadnú produkciu povrchových úprav, ktoré sa javia ako ručne nanášané. Vývojári to dosiahli naprogramovaním lakovacích robotov. Tie sa snažia napodobňovať techniky lakýrnickych špecialistov.
Na rozdiel od bežných dvojvrstvových povrchových úprav s farebnou základnou vrstvou a čírym lakom, metalizované farby spoločnosti Mazda využívajú trojvrstvový systém obsahujúci reflexnú vrstvu a priehľadnú vrstvu pod finálnym čírym lakom. Cieľom je obohatiť hĺbku a sýtosť farieb laku, prehĺbiť plynulosť a živosť dizajnu Kodo zvýraznením súhry svetla a tieňov. Výsledkom je, že sa povrchy javia v pohybe, aj keď vozidlo stojí.